måndag 2 juli 2007

Midsommarmys

Lite sent kommer här lite biler från min mysiga Midsommar i Kilafors med Peggy, Hugo, Ida och Ninni och deras päron. Det var jättespännande att titta på när Hugo och tjejerna busade som galningar och jag ville egentligen vara med men samtidigt var det lite läskigt så jag höll mig lite på avstånd i början. Lagom tills vi skulle åka hem vågade jag iaf var med och fiffa och brottarkramas lite...

Själva midsommarfirandet började med nån slags picknick med en massa folk. Vi barn fick äta korv, pasta och majs först för vi var så hungriga.

Knappt hade vi ätit klart innan mamma tyckte att jag skulle med och dansa i nån ring. Men så fort mamma släpte taget för att göra lite rörelser så stack jag tillbaka till picknickfilten och korven. Mat är viktigt och inget man ska stressa med har ju mamma lärt mig. Hon får allt bestämma sig.

Sen sov jag en stud medans päronen fixade den "riktiga" midsommarlunchen, men jag vaknade i tid för att käka även den. Jag testade allt utom snaps och sill. Smaskens! Men jag tror allt att jag hittat en som äter långsammare än min mamma... nämligen Idas och Ninnis mamma!

Inga kommentarer: