söndag 8 juli 2007

Stor tjej

Jag har vuxit en hel del på sista tiden och lärt mig en massa nya saker. Det var ju ett tag sen vi var på BVC och mätte mig men om jag ställer mig framför en tumstock så är jag ca 79 cm.

Det var ju ett tag sen mamma skrev om mina färdigheter sist, men nu kan jag en massa nya saker. Tex kan jag dricka ur glas även om jag spiller lite, springa och sparka på en boll flera ggr flera meter, åka rutchkana själv om nån tar emot mig längst ner, klättra upp för mormors trappa själv. Jag är jätteduktig på att hasa ner på mage med benen först från sängen, soffan mm. Och så springer jag till kranen och pekar om min vattenflaska är slut. Jag vet att man låser och låser upp dörren med nycklarna och jag vet var magen och naveln sitter. Jag säger "mamma" och "pappa" hela tiden men jag har fortfarande lite dålig koll på vad det betyder. Men jag säger tack när jag tar emot saker... oftast iaf.

På sista tiden har mamma och pappa tyckt att jag varit lite otålig och hattig. Tex har vi bara hunnit läsa en sida i en bok innan jag rusar vidare och lägger en pusselbit, sen vidare igen och kör igång sirenen på brandbilen, kramas i en sekund, prata i telefon två sekunder, läsa en sida igen osv. Men idag stod jag i säkert 7 minuter och staplade clownen på pinnen i många olika utföranden, sorterade ner delarna i leksakslådan, plockade upp dem igen och byggde clownen igen och igen. Mamma hann både bli imponerad, fundera på hur länge jag skulle hålla på, hämta kameran och ta flera kort!

Inga kommentarer: