onsdag 18 juli 2007

Semester hos farmor

Den senaste veckan har vi varit i Småland och hälsat på farmor. Och alla kusiner och andra släktingar förståss. För att inte tala om alla djur; katter, får, hästar, hundar och kossor - mycket spännande finns det att titta på!

Vädret var kanske inte det bästa man kunde önska sig på sin semester, solen lyste med sin frånvaro och det var ganska kyligt - men grilla skulle man ju göra ändå. Mamma och pappa tog på mig rejält med kläder för att jag inte skulle frysa men jag höll mig varm ändå genom att leka med min kusin Anna som lät mig testa hennes jättecoola trehjuling. Som ni ser var farmor och pappa intresserade åskådare.


Och sen var det ju det här med alla djur. Jag har ju varit minst sagt skeptisk till alla typer av djur, tycker att de är lite läskiga. Men nu har jag haft en vecka på mig att vänja mig och det börjar kännas mindre skrämmande. Jag tycker om att titta på alla lammen och jag vågar klappa kusin Annas katt, och naturligtvis finns det bildbevis .

När vädret inte är så bra så får man hitta på annat att roa sig med. Hos farmor kan man passa på att prova alla smycken som hon inte längre använder - jättekul! Visst blev jag snygg när jag tagit på mig allt!? (Fick lite hjälp av pappa med örhängena, de var liiite svåra att få dit själv.)

Inga kommentarer: