söndag 8 juli 2007

Sova borta

Inatt har jag sovit borta. Själv! Mamma och pappa var ute och gjorde stan farlig och jag sov över hos mormor. Mamma och pappa var allt lite nervösa och var tydligen tvugna att ringa och kolla om jag hade somnat så att de kunde slappna av. Men det gick hur bra som helst. Mormor och Göran är så skojiga att busa med och jag får hur mycket uppmärksamhet som helst. Och då kan man ju inte vara kinkig... Jag sov från 20:00 till 07:30 med ett kort välling uppvak vid 4-tiden. Inte illa för att sova borta, va? Fast mormor sov inte så värstans bra själv för hon låg i sängen bredvid mig och hon påstår att jag låter när jag sover. Fattar inte vad hon pratar om!
När mamma och pappa kom blev jag förstås jätteglad och vi hade ett jättelångt kramkalas i mormors hall. Men allt gick ju så bra så jag får nog prova på detta fler gånger. Kul!

I kväll när vi åt middag hemma så kladdade jag in hela mig med lasagne så mamma och pappa tyckte att jag behövde duscha. Jag har varit lite skeptisk till att bada på sistone så idag fick jag sitta på pottan i duschen medan pappa tvättade av mig. Sen fick jag leka med duschen så mycket jag ville så att jag skulle bli lite mer vänligt inställd till den. Jättekul! Jag sprutade pappa i ansiktet och så blev det visst rätt blött i resten av badrummet också. Här får grodis och krokodilen sig en omgång.

Inga kommentarer: