torsdag 25 januari 2007

Pappa jag vill ha en italienare!

Igår testade jag på två saker jag aldrig gjort förr. Efter lunch bylsade mamma och pappa på mig en massa kläder och så gick vi ut utan vagn. Pappa bar mig nästan ända fram till Vitabergsparken och sen spände de fast mig i en röd plastsak med ett snöre. Pappa gick före och drog i snöret och då åkte jag på det där vita som heter snö. Jag kunde luta mig ut och känna på snön när den svischade förbi. Fast efter ett tag tappade jag vanten och det blev lite kallt... I alla fall så tror jag att det hette pulka, den där saken jag åkte i. I parken fanns det en massa stora barn som åkte pulka i backarna. Mamma och pappa valde ut en liten lutning som de trodde skulle vara lagom för mig att åka i. Lite fega tycker jag nog allt att de var för det var nästan lika spännande att åka upp för backen som nerför. Men lite kul var det och jag skrattade iallafall.


På eftermiddagen åkte vi till IKEA med morbror Johan. Jag har ju både varit på IKEA förr och träffat morbror Johan förståss. Men det tog så lång tid att mamma, pappa och Johan fick beställa pizza till middag. Det har de ju förståss också gjort förr. MEN den här gången fick jag smaka på mammas pizzakanter. Åh jösses vad gott det var! Jag fick aldrig nog! Pappa jag vill ha en italienare!

Inga kommentarer: