söndag 7 januari 2007

Helgmania

När så julen var avklarad återstod tydligen ännu ett par helger som skulle firas. Först ut var Nyår och det firade vi hemma hos Ella & Erik - och deras mamma och pappa såklart! Jag fick ha på mig min fina julklappsklänning och de häftiga skorna som hör till. (De har en massa spännande saker på sig!)


Jag sov mig igenom alla fyrverkerier och nyårsskålar, men sen vaknade jag när mamma och pappa la mig i vagnen för att åka hem. Det tog låååååång tid att komma hem kommunalt, och det fanns massvis med spännande (hemska enligt mamma) saker att titta på på vägen så jag somnade inte förrän vi var hemma igen.

Sen var det dags för Trettonhelgen. Vi packade bilen full med prylar och åkte upp till Hälsingland och hälsade på mina kompisar Hugo och Peggy. Ellen och Sixten kom också dit med sina föräldrar och jag tyckte det var jättekul att titta på när de andra barnen sprang runt och fiffade. Skulle sååååå gärna vilja vara med (även om mamma hjälpte mig att göra några fiffar), och därför så jobbade jag hårt på att lära mig att krypa. Jag har kommit på hur man står på alla fyra, men ska jag flytta mig så går det fortfarande fortare att åla på magen.


Vi gjorde också en expotation till en stuga i skogen där vi grillade korv. Det var ganska kallt ute så jag fick klä på mig rejält. Mamma säger att jag såg ut som en skogvaktare...

Inga kommentarer: