tisdag 16 januari 2007

Kul med kompisar

På tisdagar brukar jag träffa mina kompisar i mammagruppen. Ofta är vi ute på café och äter lunch, ibland på öppna förskolan. Men idag tog vi först en tupplursprommenad och sedan åt vi lunch hemma hos mig. Mycket roligare än lunch på café! Jag har ju insett att det är kul med andra barn, men då måste man ju få tillfälle att känna på varandra och så. Jag visade Wilmer och Cornelia mina nya leksaker och vad det finns för spännande saker i våra köksskåp. Sen lärde Cornelia mig att klättra upp mot soffbordet. Farligt, farligt! Benen vill inte riktigt som jag vill. Två gånger halkade de in under bordet och jag slog huvudet i golvet...

Det är kul men utmattande att leka. Pappa var borta på jobbmiddag på kvällen så mamma var också rätt slut, men jag var jättesnäll och somnade fort!

Inga kommentarer: