fredag 19 januari 2007

Invägning inför brottning...

Idag var jag och mamma på BVC och vägde och mätte mig. Jag är drygt 73 cm lång och väger 8,1 kg, börjar alltså bli en stor tjej.

När jag nu var invägd så tyckte jag att det var läge för en brottningsmatch med mamma och pappa. Vi busade i mammas och pappas säng, det var jättekul! Jag hade hur mycket energi som helst och snodde och snurrade allt vad jag orkade. Som ni kan se vann jag lätt över mamma...

Måste också passa på att visa upp mina nya tänder! Inte konstigt att jag behöver gnaga på saker - konstigt att mamma och pappa inte kan förstå det.

Tänderna är iaf väldigt bra att ha när jag nu har börjat äta "riktig" mat, idag fick jag potatis, broccoli och falukorv - jättegott. Fast den där skeden har jag fortfarande inte förstått nyttan med. Fingrarna är MYCKET bättre!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att ni ändrat så man kan kommentera... Jag sa ju det.... ;-)

Grattis till nya tänder Astrid. Det var kul att träffa dig och mamma en snabbis häromdagen, hoppas vi ses snart igen.
Kram