tisdag 30 januari 2007

Magsjuk!

Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig blev det lite jobbigt... Jag blev magsjuk! INTE kul! Mamma och pappa fick byta alla mina sängkläder TVÅ gånger - tur att vi ändå höll på att tvätta. ;o)

Idag har jag inte spytt någon gång, men jag har varit väldigt trött och lugn. I förmiddags somnade jag i pappas famn, en hel timme innan jag normalt somnar. Sen har jag sovit två gånger till, jag som bara brukar ta två tupplurar om dagen sov alltså tre lååånga pass. Och ändå gick fick jag gå och lägga mig tidigt ikväll, orkade inte vara vaken lika länge som vanligt.

En fördel med att vara sjuk har jag iaf upptäckt. Man får äta nästan hur många majskrokar man vill! Mamma och pappa är glad för allt jag äter och majs är tydligen bra att äta när man är magsjuk. Bra tycker jag.

Jag orkade iaf hjälpa pappa att plocka in all tvätt idag - även om jag mest åt majskrokar och övervakade arbetet!

Inga kommentarer: