onsdag 29 augusti 2007

Dax för dagis

Jag har börjat på dagis! Och det är hur kul som helst. De första två dagarna var jag lite skeptisk och avvaktande. (Första dagen tog jag pappa i handen efter en kvart och drog ut honom i hallen för att vi skulle gå hem...) Men nu när jag varit där ytterligare en vecka så tycker jag att det är jättekul. En massa nya kompisar, snälla fröknar, roliga leksaker och en massa spännande saker.

Roliga saker att göra är t.ex. att hämta en bok och krypa upp i knäet på någon av mina fröknar,


sitta med polarna och rita,

testa nya leksaker,


och så behöver man lite extra energi ibland, tur att vi har fruktstund varje dag.


Mamma och pappa tycker att jag börjar bli en riktigt stor tjej nu när jag börjat på dagis - men det visste jag ju redan! Hoppas att det går lika bra för dem att vänja sig vid den nya tillvaron som det har gjort för mig...

Inga kommentarer: