fredag 17 augusti 2007

Ut i skogen ska vi gå

I veckan som gått har pappa och jag varit i Småland och hälsat på farmor - eller rättare sagt så har jag hälsat på farmor medan pappa har slitit med att laga taket på vårt torp.

På vägen ner stannade vi i Linköping för att äta lunch, handla på IKEA och lite annat. Vi passade också på att köpa lite verktyg och annat som pappa behövde och då passade jag på att prova hörselskydd - hur kul som helst!


Sista dagen vi var hos farmor passade vi på att ge oss ut i skogen och plocka svamp. Det var liiiiite mycket mygg men annars var det jättekul! Och eftersom att jag tycker om att plocka ihop saker så var det kanske ingen större överraskning att jag tyckte om det... Och det fanns massvis med svamp! Pappa och farmor tyckte iaf att jag var jätteduktig. Vi plockade en hel korg full så nu ska det bli en massa goda grejer säger pappa - hoppas att det smakar bättre än vad det gjorde med rå svamp! (Var ju tvungen att provsmaka...)

Inga kommentarer: