fredag 7 september 2007

Rutinerad minglare

I helgen var mamma och jag hos mormor på partaj och sov över medans pappa var i Småland och spikade tak. Schysst deal ;-) Mormor och Göran hade sensommarfest och så fyllde ju Göran år också. Värsta braiga vädret var det så vi kunde vara ute mycket. Vi drack fördrink ute och hade femkamp. Lite kul att de vuxna lajjade med leksaker. Jag ville prova allt jag med. Men det var ju en del personer där som jag inte sett sen i påskas så det var lite läskigt att gå fram och testa allt.


Om mamma var utom synhåll var det en god idé att stå nära dem som stod vid snacksbordet för då fick jag smaka en del saltigt goda grejjer. Mamma sa att hon såg var jag hade varit eftersom jag hade rester kvar i hela ansiktet. Rester? Jag fattar inte jag slickade ju rent som bara den!


Förresten har jag fått en ny mössa som jag är mycket förtjust i och jag kan ta på den själv. Fast pappa säger att jag ser ut som toker då. Hrmpf! I viket fall som helst så är den så bra att man kan ha på den inomhus också, tex när man ska läsa en bok i soffan.

Inga kommentarer: