söndag 1 april 2007

Är grus gott?

Idag var jag och min kompis Wilmer i lekparken och busade medans våra föräldrar fikade och snackade. Idag testade vi en ny grej i parken, nämligen sandlådan. Wilmer satte sig direkt och grävde och pysslade i sandlådan men jag är lite skeptisk till det här med sand. Många andra barn verkar tycka att det är gott att äta sand, men det tycker jag verkar äckligt (fast jag testade lite idag - inte speciellt gott!). Och sitta i sanden verkar lite läskigt, verkar som om man blir smutsig också. Jag stod mest vid kanten och pillade lite med sanden, tar nog lite tid innan jag känner mig riktigt tillfreds med sand...

Något jag däremot känner mig tillfreds med är att kramas. Jag försökte krama Wilmer några gånger, men han var antingen rädd för tjejbaciller eller så tyckte han att jag gick lite rakt på sak. Fast jag gjorde det ju på slutet när vi lekt ett tag. Hmm får kanske tänka ut en ny taktik när det gäller killar.

Inga kommentarer: