torsdag 12 april 2007

Stor tjej

Igår fyllde jag ett år så nu är jag en stor tjej! Fast det känns inte så annorlunda idag...

Det var iaf väldigt kul att fylla år. Dagen började med att jag busade i mammas och pappas säng (mysigt) och så fick jag ett stort och spännande paket. Snörena var jättekul! Ja just det, sen var det ju en rolig buss i paketet också...


Sen hade pappa och jag en mysig dag med besök i lekparken och annat kul. Skönt att det var soligt och fint väder på min födelsedag, blir så mycket roligare att gunga och leka i sandlådan då. Det var ganska många som ringde för att gratta och när vi kom hem hade jag fått en massa roliga grattiskort i posten också. Sa jag att det är kul att fylla år?

När mamma kom hem från jobbet så var det dags för fler presenter. Jag fick ett jättefint halsband av mamma, ett guldhjärta precis som hon har! Fast lådan som det låg i var nog minst lika kul.


Sen var det dags för lyxmiddag. Pappa och mamma firade mig med ett glas champagne (nej, jag fick inte smaka - det blev det vanliga vattnet för mig) och sen blev det pannkakor. Mamma byggde en jättefin pannkakstårta till mig, den var hur smarrig som helst. Hoppas att pappa inte glömmer bort hur man steker pannkakor för det vill jag ha fler gånger...


Hur som helst, en riktigt bra födelsedag var det. Hoppas att alla kommande blir lika bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott Astrid. Den där pannkakstårtan såg ju riktigt smarrig ut, ska tipsa mamma o pappa om den.
Kram Alice