måndag 30 april 2007

Ettårskalvar på grönbete

I lördags hade vi stort baluns för oss, mina internetpolare och mig, som ju alla fyller ett år nu i dagarna. Vi var i Rålis parklek och hade stor lunchbuffé, paketutdelning, tårtfrossa och gruppfotografering. Kolla vad kul vi hade det. Först paketöppning. Jag fick ett jättefint knoppussel som det är siffror på säger pappa. Undrar vad det är? De är iaf bra att tugga på och så fattar jag ju att de ska läggas på den där plattan men de fastnat liksom inte så bra när jag försöker. Måste träna mera! Simon tyckte också om sitt paket.














Så var det då dags för tårta. Varje familj fick en liten tårta med ett ljus på. Tjusigt va!


Och här är vi nästan alla mammor och polare som har umgåtts i ett år.

Och så plötsligt satte mamma ner mig mellan Gabriel och Frank...


...och sen vips var alla mammor som bortblåsta! De hade nån vision om att vi skulle stå eller sitta kvar och att de skulle få en gruppbild på alla barnen. Tji fick dom!


Gabbe ville kramas lite med Sigrid, som inte verkade lika förtjust.


Själv försökte jag hålla mig kvar stående i den kraftiga blåsten. He he lite häftigt! Jag var ju rätt impad av alla mina polare som gick så jag var ju tvungen att börja träna. Idag gick jag fem steg hemma så det lönar sig att träna!


Efter kalaset var det dags för kalas nummer två. Min mysiga kompis Wilmer fyllde också ett år och hade kalas han med. Mamma och pappa glömde dock kameran när vi var hemma och lastade om, men det var iaf kul det med. Grattis Wilmer, nu är du också stor!

Inga kommentarer: