torsdag 5 april 2007

Kvalitetskontroll

Förra veckan var jag och mamma på vaccination på BVC. När vi var klara och hade pratat lite så sa Ingegärd att "jaha, då ses vi om ett halvår igen då". Jamen ettårskontrollen då? undrade mamma. Ja men den har vi ju gjort nu tyckte Ingegärd. Jahapp. Vi kände oss lite snuvade på konfekten mamma och jag. En ettårskontroll ska man ju ladda och vara nervös inför. Käka upp sig till matchvikt, träna på att gå, säga mamma och lite sånt. Och så var det helt plötsligt avklarat utan minsta uppladdning!

Nåja, det gick väl OK iaf. Jag vägde 9080g och var 75,5cm lång. Fast det där med längden vet man ju aldrig riktigt. Jag hatar ju att mätas och vägas så jag illvrålade som vanligt och då säger de att man drar ihop sig så att det inte riktig går att mäta längden. Men eftersom jag skriker varje gång så följer jag ju iaf nån slags kurva ;-) Sen verkade Ingegärd tycka att jag borde förstå vad mamma och pappa säger. Men det är ju klart att jag gör. Jag vill bara inte låtsas om det för då kanske jag måste göra som de säger...

Inga kommentarer: