fredag 7 september 2007

Saker att göra i parken

En av mina favoritplatser är lekparker. Det finns hur mycket spännande som helst att göra där, jag kan hålla på hela dagen. (Synd att inte mamma och pappa tycker att det är liiiika kul, de tycker att man kan göra lite andra saker också!) Idag var det så dåligt väder att vi var helt ensamma i parken när vi kom dit. Fast jag fick iaf tillfälle att prova min nya fina regnoverall...

Man kan t.ex. åka rutchkana (klättra upp för trappan är nästan lika kul som att åka ner!),


Gräva i sanden och göra sandkakor (pappa säger att jag börjar bli riktigt duktig på sandkakor),


Gunga, speciellt nu när jag är en stor tjej och inte behöver sitta i babygungorna längre,


eller så kan man slänga skräp, det är en av mina nya favoritsysselsättningar! (Mamma säger att jag brås på pappa, hon säger att han är en riktig skogsmulle - vad det nu är...)

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hallå där Sofia (Astrids mamma)! Hur e läget?

Astrids päron sa...

Bara bra här! Lite fullt upp med husavrop bara. Kul att du tittar in! Hoppas vi ses snart!