måndag 24 september 2007

Jag kan

Nu är jag färdiginskolad på dagis sen några veckor och det har gått jättebra. Under tre veckors inskolning var jag som en solstråle hela tiden. Nån vecka efter inskolningen hade jag ett par mindre bra dagar och grät lite när mamma eller pappa gick. Men så fort de gått var allt bra och det höll som sagt bara i sig ett par dagar.

Mycket nya saker har jag lärt mig på dagis. Numera går jag ofta runt och sjunger och jag vill ofta att mamma och pappa sjunger med mig. Jag kan ibland pussla och sätta rätt kloss i rätt hål i klosslådan, när jag inte är för otålig vill säga. Jag äter jättebra själv, även om jag slänger betydligt mer mat, skedar mm på golvet än jag gör på dagis. Och så vet jag var näsan, magen, munnen, händerna, fötterna och öronen sitter.

Enligt mamma och pappa är nog det bästa att jag har lärt mig att sova hela natten utan välling. Jag vaknar fortfarande till en gång vid femtiden men om mamma eller pappa stoppar om mig så somnar jag fort om till ca 07:00. Fast det har jag bara gjort i tre nätter nu så mamma vågar knappt skriva om det ännu.

Jag älskar att pussas och kramas, så mamma har svårt att komma iväg till jobbet på morgnarna. Och så är jag bra på att hjälpa till och klä på mig och på att gapa när jag ska borsta tänderna. Favoritböcker är Petter och hans fyra getter, Vita barnkammarboken och Knacka på och så diggar jag Teletubbies. En av mina favoritsysselsättningar när jag är ute är att titta och peka på flygplan.

Prata kan jag såklart även om mamma och pappa inte förstår mycket. Nya ord jag kan är tex mamma och pappa (nu med rätt innebörd), boll, kiss och bajs. Men jag gillar inte när det kommer bajs i pottan. Det är superläskigt!

Lägger med några bilder från vår myslördag i parken och i Kungsträdgården också.


Hejdå, hejdå , hejdå, hejdå, hejdå, hejdå.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej hej hej hej hej hej
Kul att du börjat på dagis, nu är du stora tjejen! Det verkar som du vid sidan om dagis skaffat ett jobb som fotomodell! Eller jag kanske ska säga ni alla tre, vilka jättefina bilder! Mormor hade skickat länken till gammelmoster som visade dem för mig. Jag måste ta en sväng till Stockholm snart så vi får ses, det är ju inte så att ni kommer upp =)

Kram Mia
Gammelmoster hälsar

Tove Kungsholmen sa...

Fina bilder och coola ord du kan Astrid, kiss och bajs går inte av för hackor!

Kram
Tove & Lovisa