måndag 29 november 2010

Rapport från paradiset

Hej igen! Dags för en ny rapport från Koh Lanta.

Bara för att mamma skrev nyss att jag vägrar prova cyklopet så har jag nu blivit en fena på att dyka och simma under vatten med cyklop! Det var ju några äldre tjejer i poolen som dök med cyklop och jag ville ju inte vara sämre så jag tog på mitt och testade. Funkade hur bra som helst. Nu kan jag ju dyka efter saker på botten och kolla på saker i vattnet. På vår strand ser man tyvärr inte mycket mer än sand när man simmar med cyklopet. Så igår skulle vi ha åkt på snorkeltur till Koh Rok, med min nya kopis Hanna och hennes pappa. Men det regnade jättemycket så vi kunde inte åka. Vi ska försöka åka igen på onsdag.

Jag har också lärt mig att göra framåt och bakåtkullerbyttor i vattnet och att stå på händer på botten, även om det oftast slutar i en handvolt istället... Eftersom mina nya simkunskaper mest syns under vatten så kommer här en bild på mig och pappa i poolen istället.



Vi har i alla fall hunnit med några kortare utflykter. Här har vi åkt till Long Beach och äter frukost på Somewhere else tillsammans med Hanna och hennes familj. Om man åt där så fick man ett sånt där bra bord under tak att sitta/ligga vid under dagen när man var där och badade. Perfekt för våra småbrorsor som behöver skugga.



Och så fanns det en stor gunga där som passade bra för två små tjejer att gunga på.



Sen har vi också firat Loy Kratong (mamma och pappa hade inte heller koll på hur det stavas men sådär låter det iaf). Det var nån slags högtid för vattenguden. Det var middagsbuffe vid stranden med ett band som spelade. Jättekul med många kompisar att leka med och Arvid gillade musiken och satt nöjt och sjöng hela kvällen, även om om han inte ser så nöjd ut på den här bilden.



Sen var det en eldshow där en kille jonglerade med eld och därefter fick alla tända ljusen i sina Kratonger (flytetyg gjort av bananblad och blommor) och vada ut med dem i vattnet och släppa dem där. Det var mest pappor som offrade sig och vadade ut med Kratongerna, för man blev ganska blöt i vågorna och det var rätt mörkt. Men det var fint och kul att titta på.

Inga kommentarer: