måndag 8 november 2010

Framme i Thailand

Efter en jättelång resa med många byten har vi äntligen kommit fram till vårt hus i Thailand och fått lite ordning på vardagen här. Mamma och pappa säger att vi var exemplariska barn att resa med. Lillebror och jag somnade direkt när vi satte oss på första flygplanet ca 20:30. Lillebror sov sig igenom ett flygbyte och att mamma åt sen kvällsmat över honom, när han sov i hennes knä, och vaknade inte förrän 6:30 svensk tid, dvs ca 2 timmar innan landning i Bangkok. Själv vaknade jag när vi klev av i Köpenhamn och hann med kvällsmat och att utforska underhållningsutrustningen på flyget innan jag somnade igen, men sen sov jag ca 5 timmar.

Vårt hus är jättefint och fräscht, men vi hänger såklart mest vid poolen och på stranden, där det finns fullt med lekkompisar.

alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5537442438473180226" />

alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5537442431878112946" />

Jag har tränat lite på armtag i poolen med mamma och pappa som tycker att jag ska lära mig simma medans vi är i Thailand. Jag tycker dock att de krånglar till det och tittar hellre på hur de andra barnen i poolen gör. Så idag (sjätte pooldagen) har jag lärt mig själv att simma!!! Och jag har simmat HELA dagen. Mamma och pappa fattar inte riktigt hur det gick till för de hade just börjat förklara det där med bentag när jag plötsligt tog mig tvärs över hela poolen själv. (Fast de tycker fortfarande att jag behöver slipa lite på mina bentag, men det är ju inte så mycket att hänga upp sig på - jag KAN ju simma nu!)



Bada och busa är ju jättekul, men ibland behöver man ta igen sig lite också. Och då är det ju kanon att vi har ett stort hus med altan att hänga på.

Inga kommentarer: