måndag 15 november 2010

"När vi flyttade hit var det lite läskigt...

...men nu är det bara härligt
- Vad var det som var läskigt?
o Att jag skulle sova själv. men nu går ju det bra och jag har en massa nya kompisar!"

Dagarna är härliga här i Thailand. Oftast består de av frukost, poolen, lunch, poolen, mellis, stranden, middag, sova. Vi är bara inte alltid överens om vart vi ska äta på kvällarna. Jag äter omelett, spagetti, pannkakor, räkor med "sticky rice" och räkor med cashewnötter. Pappa vill alltid ha stark thaimat, och det är inte alltid vi gillar samma restauranger. Något vi alla gillar är dock limejuice:-)

Oftast passar vi på att gå till stranden när Arvid sover - men en gång har han fått följa med och bygga sandslott. Han var inte så bra på det...



Varje dag lär jag mig nya bad och simsaker av mina nya kompisar. Nu kan jag bomba även på det djupa, spika, simma under vatten, flyta på vågorna, titta under vatten, falla framåt med armarna före från poolkanten mm. Det enda jag vägrar att prova är att använda cyklop. Pappa vill att vi ska snorkla. Vi får väl se hur det gå med det... Här plaskbombar jag i alla fall med Elsa.



Arvid har inte några barnmatsburkar kvar längre och mamma håller på att sluta amma helt så han äter mer och mer av vår mat. Ofta delar Arvid och jag på en portion. Han gillar att prova nya grejer. Vattenmelon var en storfavorit.



Här myser pappa och jag medans vi väntar på maten på en av restaurangerna på stranden.



Och här ska vi äta farsdagsmiddag på restaurangen där vi bor. Det är en av mina favoritrestauranger för där får jag äta glass!

Inga kommentarer: