fredag 8 juni 2007

Sol och bad

Sommaren är här. Och det är varmt, så varmt så att man nästan blir kokt... I onsdags var det tydligen Sveriges födelsedag och då var mamma ledig från jobbet, jättebra tycker jag! Vi passade på att åka ut till mormor och ska man till mormor och det dessutom är någon som fyller år så måste man ju klä sig fint. Mamma och jag klädde oss visst likadant - men visst är vi snygga!?


Trots att det inte var jag som fyllde år fick jag paket. Det var en båt med en massa kul saker i, man kunde plocka ur saker och sen plocka i dom igen, passar mig jättebra. Och naturligtvis var jag tvungen att testa om den flöt som en riktig båt. Mormor letade reda på en balja och spolade vatten i den så att jag kunde leka. Båten funkade hur bra som helst - men en del del av vattnet hamnade på något konstigt sätt på mina kläder. Förstår inte riktigt hur det gick till...