måndag 25 december 2006

God Jul!

Dock lite sent... En av orsakerna till att min hälsning kommer lite sent är att jag tillbringade delar av min första julafton på barnakuten på Danderyds sjukhus! När vi kom till mormor igår hade jag helt plötsligt hög feber (40,8) och var "lite" gnällig. Sen kräktes jag när pappa försökte ge mig Alvedon och då beslöt mamma och pappa att det var dags för ett besök hos doktorn. Väl inne på akuten fick vi vänta i en dryg timme innan vi fick träffa doktorn. Jag fick en kisspåse mellan benen, och mamma och pappa försökte få i mig en massa vatten så att jag skulle kissa. När jag inte ville ha mer vatten fick jag nått nytt spännande som hette saft, men mamma sa att det bara var för att jag var sjuk som jag fick det... Till slut lyckades jag kissa som de ville och då blev jag "belönad" med den horribla upplevelsen att bli av med en kisspåse som var fastklistrad i stjärten. Hrmpf! Men sen gick det fortare. Doktorn konstaterade att jag "bara" var rejält förkyld och kunde åka hem igen. Sen sa han någonting om att jag inte skulle vara så otålig - jag tyckte ju bara att han tog så lång tid på sig när han skulle lyssna på min andning!

Men vi fick iaf åka tillbaka till mormor och fortsätta julfirandet. Tur det för tomten hade med sig massvis med kul julklappar till mig! Jag missade dock min första chans att se Kalle Anka på tv - men det blir väl fler chanser.

2 kommentarer:

hanna sa...

Men shit. Skönt att det inte var något allvarligare. Här har vi kämpat med magsjuka och förkylning. Trotsade dock ödet och åkte på julfirande trots att lillo inte var speciellt pigg. Gick rätt bra och idag är han "bara" förkyld :)

Kajsa sa...

Oj då, har ni också suttit på akuten! Skönt att det "bara" var en vanlig förkylning. Hoppas skruttan mår bättre och att ni haft en skön jul trots allt! *Julkramar*