söndag 13 april 2008

Tårtklas!

Idag har vi haft tårtklas! Eller tårtkalas som mamma envisas med att säga - men det är ju precis det jag säger! Det var iaf jättekul och det var måååånga som kom hit för att äta tårta. Och sen var det ju inte så dumt att de hade med sig paket till mig också...

Och så fick vi ju tårta till slut. Här ser ni Wilmer, mig, Ella och hennes lillebror Erik som låter oss smaka. (Ella och Erik ska bli mina grannar snart!)


Och sen var det dags för fiskdamm. Här sitter jag och Wilmer och käkar upp fångsten.


Kalas är kul, men det gick ganska vilt till. När alla hade gått hem sa mamma och pappa att det såg ut som om någon hade släppt en bomb i lägenheten. Förstår inte riktigt vad de menar, en bomb skulle vi väl hört?


Jag passade på att pusta ut lite i soffan medan mamma och pappa röjde efter kalaset. Fanns fortfarande lite kvar av fiskdammsfångsten.


Fast vi har faktiskt firat min födelsedag i flera dagar redan, det började med att morfar var här på besök redan innan det egentligen var födelsedag - men jag fick paket iaf! Väska, smyckesrin, böcker och en fin matta som jag ska ha i mitt rum när vi flyttat till vårt hus. Som ni ser så passade jag på att busa lite med morfar när jag hade chansen...

Sen var det födelsedag på riktigt - och den började med paket på sängen. Jag fick tröja och shorts med elefanter och sen fick jag ett par ög-glas som jag kan ha när jag badar (pappa kallar dom visst för simglasögon). Snygga va?

Mellan alla tårtor och paket så har jag "passat på" att vara magsjuk också - ingen höjdare. Pappa passade också på att vara sjuk, halsfluss eller vad det nu hette, så vi tillbringade två dagar tillsammans. Mamma säger att det verkade som om vi var lite trötta på varandra när hon kom hem på kvällarna, men vi förstår inte riktigt vad hon menar. På den här bilden syns det ju tydligt att vi tyckte om att busa och mysa även på kvällarna!

Inga kommentarer: