söndag 26 november 2006

Pyssel och sånt...

I lördags skulle pappa ha några killkompisar på besök och då fick inte jag och mamma vara med. Vi åkte till mormor istället och testade barnsäkerheten hemma hos henne. Jag hittade en massa kul saker att pilla och tugga på - men mormor tog ifrån mig nästan allt! Men köksredskapen fick jag ialla fall provtugga lite på.


På söndagen var det dags för det årliga julpysslet hemma hos Hofbergs. Jag vet inte riktigt vad det här "jul" är för något - och inte pyssel heller... Men mamma och pappa satt och pillade med en massa småsaker ganska länge. Och sen var det en massa röda små gubbar överallt och ett konstigt taggigt träd som det växte en massa röda kulor på. Själv lekte jag med Olivia och Nikola, de var inte heller så intresserade av det där pysslandet!


Till slut tröttnade jag på deras tokiga lekar och hasade iväg för att snacka med de vuxna istället. De förstår inte alltid vad jag säger men jag tycker att det är kul att prata med dem ändå!

Inga kommentarer: